Читання хороших книг - це розмова з найкращими людьми минулих часів, і до того ж така розмова, коли вони повідомляють нам тільки кращі свої думки.»
Декарт
Буктрейлер (від англ. book — книга, англ. trailer — тягач, причіп) — короткий відеоролик за мотивами книги, кліп за твором. Метою створення буктрейлера є спонукання до прочитання книги. Його особливістю є те, що розповідь про книгу подається в образній, інтригуючій формі.
Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Перші відеоролики про книги почали з’являтися в 2002 році й набули популярності з розвитком YouTube та йому подібних сервісів.
Приголомшливі візуальні ефекти, чудовий музичний супровід і найяскравіші, що запам'ятовуються, кадри - ось обов'язкові складові будь-якого трейлера.
Побачивши в цьому ресурсі новий інструмент для книжкового бізнесу (в Україні це видавництво «Грані Т»), просувати буктрейлери стали книжні видавництва. Потім цю ідею підхопили бібліотекарі.
Сьогодні жанр буктрейлера зробив великий крок уперед. Із звичайних презентацій у стилі Power PointІ він перетворився на справжнє мистецтво. У руках учителів української літератури буктрейлер став цікавим інструментом для спонукання до прочитання книги.
Буктрейлери можуть бути :
– розповідні (фактографічні) – презентують основу сюжету твору. Їх завдання (подібно до анотації, через музику та ілюстрації) - ознайомити глядача з основами сюжету, щоб після перегляду ролика потенційний читач захотів дізнатися, з чого історія починається й чим завершується. Зазвичай саме за «сюжетним» і розповідним принципом побудовано більшість кінотрейлерів;
– атмосферні (емоційно – чуттєві) – передають основний настрій книги та викликають очікувані читацькі емоції.
- концептуальні (ідейні) - транслюють ключові ідеї й загальну змістову спрямованість тексту. Вони засновані на рекламі незвичайної ідеї твору, на світогляді автора й цікавих думках, які він хоче донести до читача, на змістовому навантаженні книги.
Учителю слід пам’ятати, що психологічний вплив буктрейлера на користувача є надзвичайно глибоким та різнобічним. За специфікою сприйняття існують такі види буктрейлерів: цікаві (несподівані, незвичайні), нейтральні (очікувані), нав'язливі (вольові, спонукальні).
Також вирізняють види буктрейлерів за формою: ролик із акторською грою, комп'ютерна графіка або мультиплікація, колаж. Незважаючи на те, що буктрейлер є самостійним твором, автори використовують як запозичені матеріали так і авторські.
За формою виконання виділяють повноцінний відеоролик та слайд-шоу. Водночас аудіовізуальні можливості буктрейлера значно ширші.
http://timso.koippo.kr.ua/hmura12/2016/10/16/maranska-iryna-andrijivna-buktrejler
-yak-suchasnyj-instrument-uchytelya-literatry/
|