Методичні рекомендації щодо створення та використання анімаційних відеоматеріалів на уроках іноземної мови
Мультимедійні технології, є на сьогоднішній день найбільш поширеним напрямом використання інформаційно-комп’ютерних технологій в сфері освіти. Підвищення якості освіти визначається використанням нових методів і засобів навчання. Одним з таких новітніх напрямків і є анімаційні відео матеріали.
В широкому сенсі "мультимедіа" означає спектр інформаційних технологій, що використовують різноманітні програмні та технічні засоби з метою найбільш ефективного впливу на користувача (що став одночасно і читачем, і слухачем, і глядачем). Завдяки застосуванню в мультимедійних продуктах і послугах одночасної дії графічної, аудіо (звукової) і візуальної інформації ці засоби володіють великим емоційним зарядом і активно включають увагу користувача (слухача).
Активне навчання потребує залучення учнів у навчальний процес. Широке застосування мультимедійних технологій здатне різко підвищити ефективність активних методів навчання для всіх форм організації навчального процесу: на етапі самостійної підготовки учнів до занять.
Мультимедійні програмні засоби , до яких відносять як презентації ,так і безпосередньо відео анімаційний матеріал, володіють значно більшими можливостями у відображенні інформації, що значно відрізняє їх від звичайних. Вони безпосередньо впливають на мотивацію навчального процесу, на швидкість сприйняття матеріалу, на стомлюваність і, таким чином, на ефективність навчально - виховного процесу в цілому.
На етапі створення анімації необхідно враховувати наступні моменти:
• психологічні особливості учнів даного класу;
• мету й очікувані результати навчання;
• розміщення учнів у класній кімнаті;
• вибір найбільш ефективних елементів комп'ютерних технологій для вирішення конкретних завдань даного уроку.
Робота з візуальною інформацією, що подається з екрану, має свої особливості, оскільки при тривалій роботі викликає стомлення, зниження гостроти зору. При створенні анімованих матеріалів необхідно врахувати ряд основних вимог:
-обмежити використання простого тексту(лаконічність - одна з найперших вимог при створенні діалогів);
-персонажі роликів повинні, по можливості, максимально рівномірно заповнювати все екранне поле, а фон не має бути дуже яскравим;
-не можна перевантажувати зоровою інформацією (вона зазвичай подається у вигляді титрів);
-звуковий супровід не повинен носити різкий, відволікаючий, дратівливий характер.
Для забезпечення ефективності учбового процесу необхідно:
-орієнтуватися на розвиток розумових здібностей дитини, тобто розвиток спостережливості, асоціативності, порівняння, аналогії, виділення головного, узагальнення, уяви і т.д.
-дати можливість успішно працювати на уроці із застосуванням комп'ютерних технологій учням із різним рівнем навчальних досягнень;
-враховувати чинник пам'яті дитини (оперативної, короткочасної й довготривалої).
Перспективним напрямком використання технологій мультимедіа в навчальному процесі є демонстрація тривимірних анімованих моделей об’єктів. 3D анімація дозволяє відтворити динамічні явища в умовах звичайного навчального процесу. Основні труднощі в реалізації даного напрямку виникають в зв’язку з необхідністю використання досить складного програмного забезпечення і, як правило, великими часовими затратами на створення одного анімаційного ролика.
Демонстрація навчальних відеофільмів є одним із компонентів мультимедійних технологій. Наявність спеціальних програм – відео редакторів дозволяє досить швидко змонтувати фільм із відзнятих фрагментів, накласти звук на відеоряд і додати необхідні коментарі – субтитри. Найбільш істотним при створенні фільму є наявність якісного сценарію, і, як наслідок, логічна послідовність викладення матеріалу, яка обмежена в часі.
Існує декілька програм,які дозволяють зробити відео анімацію в умовах школи:освітня програма “Plotagon” та онлайн-програма «GoAnimate». Інтерфейс всіх програм надзвичайно простий і зручний,можливості програм дозволяють створювати якісний матеріал для уроків.
GoAnimate-цікава онлайн-програма для створення презентацій та анімованих відео-роликів з широкими можливостями. Програма має безкоштовну версію з обмеженими можливостями і різні варіанти щомісячної підписки. GoAnimate пропонує користувачеві різні шаблони презентацій, в яких ви знайдете велику кількість анімованих зображень . Частина з них піддається корекції:змінюється нахил і розмір елементів,прибирати зайві. Готову презентацію можна скачати і викласти в YouTube. Тривимірні анімаційні відео-ролики можуть використовуватися як в складі мультимедійної презентації, так і поза нею.
1. Приклад анімаційного фільму виконаний учнями 6 класу Карлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Карлівської районної ради Полтавської області
https://plotagon.com/520494
2. Приклад анімаційного фільму "Hausehusband'' виконаний учнями 7-А класу Карлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Карлівської районної ради Полтавської області
https://www.youtube.com/watch?v=FSWHMbw9iCw
|